Vrienden maken - Reisverslag uit Garbagnate Milanese, Italië van tessainmilano - WaarBenJij.nu Vrienden maken - Reisverslag uit Garbagnate Milanese, Italië van tessainmilano - WaarBenJij.nu

Vrienden maken

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2015 | Italië, Garbagnate Milanese

De eerste week is alweer voorbij! Het was een week die in het teken stond van vrienden maken. Op de cursus zou dat wel lukken, had ik al bedacht. De cursus bestaat uit twee blokken van twee uur. In het eerste blok stelde een meisje zich voor dat ook au pair was, de Duitse Marion. Dat moest wel een goede match zijn! De tweede dag ging ik expres naast haar zitten en na de cursus vroeg ik haar nummer. We zouden samen naar een museum gaan!

In het tweede blok was er een Chileense jongen die me aardig leek, dus de tweede dag ging ik naast hem zitten. Toen de cursus was afgelopen, dacht ik: dit is het moment! Als je vanmiddag samen met iemand Milaan wil bekijken en even lekker Engels wil praten, dan moet je het nu vragen! Het was mijn tweede dag in Italië en ik was (nog meer dan nu) enorm aan het stuntelen in het Italiaans. Halverwege de vraag of hij iets met me wilde doen, schakelde ik even over naar Engels, waarop hij zei dat hij geen Engels sprak! Oeps! Ik ging toch maar verder met mijn vraag, anders zou het lullig zijn en het kon alsnog gezellig zijn, ook al is mijn Italiaans niet zo goed. Dus zodoende, we zijn samen naar Castello Sforesco en Parco Sempione geweest. Het was erg mooi én gezellig! Hij vond Nederlands zo grappig klinken dat hij vroeg of hij een spraakopname mocht maken om naar zijn vrienden te sturen. Ik was erna wel uitgeput van al het nadenken en hakkelen... Maar het vrienden maken was gelukt! Want de volgende dag bleef hij na de cursus op me wachten en liepen we samen naar het station! Ook vandaag zijn we samen naar il Duomo geweest, het was prachtig!

Ook met Marion ben ik bevriend geraakt. De plannen breidden zich uit en we gingen samen naar het Georgeo Armani museum. Het museum was niet heel veel bijzonders (het waren gewoon kleren van Georgeo Armani uitgestald), maar het was heel gezellig (of: gemütlich)! We hadden erna samen pizza gegeten en we hadden elkaar veel te vertellen en we hebben veel met elkaar gelachen! Het enige probleem is dat ze nu twee weken op vakantie is met haar au pair familie. Ik heb dus toch echt Engelstalige vrienden nodig!

Ik ben lid geworden van een groep op Facebook voor au pairs in Milaan. Afgelopen week heb ik een berichtje gestuurd aan een meisje dat me aardig leek, maar daar heb ik niks van terug gehoord. Ik had de moed stiekem al een beetje opgegeven, maar vandaag heb ik toch nog aan twee andere meisjes een berichtje gestuurd. En wonderlijk maar waar, ik kreeg vandaag nog van allebei een berichtje terug dat het ze heel leuk leek om een keertje met me af te spreken!

Missie vrienden maken: geslaagd!


  • 29 Juni 2015 - 22:53

    Yvonne:

    Brava Tessa! Stoer van je om zo actief op zoek te gaan naar vrienden en dat dan ook nog zo goed lukt. Ik ben benieuwd hoe Lenka blijkt te zijn en wie nog meer tot je vriendenkring gaat gaat behoren de komende weken. Misschien zit er al iemand bij om een klein feestje te vieren voor je verjaardag... Heel erg leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt. Fijne week en een hele dikke knuffel van je moedertje want ik heb begrepen dat je vooral de knuffels mist tot nu toe. Xxx

  • 30 Juni 2015 - 08:55

    Oma Jose:

    Bravo Tessa,Wat heb je dat weer geweldig aangepakt om vrienden en vriendinnen te maken.Maar daar ben ik ook niet ongerust over geweest dat is je helemaal toevertrouwd!Ik zie tot mijn schrik dat een van de drie woorden Italiaans die ik beheers toch niet correct is. (zie bericht van mama aan jou)! Bravo is zeker mannelijk? Maar alle gekheid op een stokje ik ben heel blij dat het goed met je gaat heb je van de cursus al veel opgestoken? En hoelang duren de lessen?Intussen is de zomer aangekomen in Nederland en het zal deze week een hittegolf worden maar daar zullen jullie ook wel iets van mee krijgen.gemiddeld is het in italie immers veel warmer.Vanmiddag ga ik met de buurmeisjes ( overjarig) naar van Tilburg ik schat dat de stapelkorting over 2 a 3 weken begint heel jammer dat je deze keer over moet slaan ,maar er komen er in de volgende jaren vast nog heel veel .
    Dag lieve Tess geniet van alles en ik hoop dat je toch een fijne verjaardag hebt Zaterdag!
    Veel liefs van mij Oma.

  • 01 Juli 2015 - 09:03

    Tante Monique:

    Ha lieve tess
    Wat een leuk reisverslag en wat doe je het al goed. Moet je veel schoonmaken van het gezin? Ik kan mij nog zo goed herinneren dat ik 4 uur per dag moest schoonmaken en dat ik dat zo apart vond. ( elke dag weer met die stofzuiger door het huis).
    Jammer dat het meisje opstandig is, maar ja het is voor haar ook een nieuwe situatie. Ze zijn nog geen aupairs gewend.....
    Superknap van je dat je zo actief bent met contacten leggen. Voordat je het weet ben je alweer terug en dus is het leuk om zo snel mogelijk met vrienden wat te gaan doen.
    Hoe bevalt de cursus? Is het hoog gegrepen, of kan je het al prima volgen? En hoe is het eten bij het gezin? Moet jij zelf ook koken, of doen ze dat zelf?

    Veel plezier

    X

    Monique

  • 02 Juli 2015 - 17:36

    Marijke Voorhoeve:

    Dag ondernemende Tes,

    Best eng, hè, om zo je nek uit te steken? Wat vind ik het fijn voor je dat het
    goed lukt. Want het klinkt heel gezellig die contacten.
    Net zo gezellig als Nederlands voor een Chileen.
    Hier inmiddels ook Italiaanse temperaturen; best lekker al wordt er veel geklaagd en gewaarschuwd.
    Dinsdag, toen het nog maar 25 graden was vierde ik met Anouk haar bachelor. Op de fiets langs een
    avontuurlijke route en dan aanleggen op mooi plekjes; prima en leuk.
    Ga zo door daar, heb een prettige verjaardag en krijg een flinke knuffel van
    OMarijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Garbagnate Milanese

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2015

A2

09 Juli 2015

9 juli

29 Juni 2015

Vrienden maken

21 Juni 2015

Aankomstdag

Actief sinds 20 Mei 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 1504

Voorgaande reizen:

20 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: