9 juli - Reisverslag uit Garbagnate Milanese, Italië van tessainmilano - WaarBenJij.nu 9 juli - Reisverslag uit Garbagnate Milanese, Italië van tessainmilano - WaarBenJij.nu

9 juli

Blijf op de hoogte en volg

09 Juli 2015 | Italië, Garbagnate Milanese

Meer dan twee weken zijn alweer voorbij en ik heb mijn ritme hier al echt gevonden. 's Ochtends sta ik om kwart voor zeven op, zodat ik rustig kan douchen en aankleden. Meestal schuif ik dan meteen aan bij het ontbijt, maar soms maak ik eerst de kinderen wakker om mee te komen eten. Na het ontbijt probeer ik een beetje te helpen met de kinderen, hoewel dat lastig is als de ouders er zijn. Dan vragen de kinderen namelijk alles eerst aan de ouders. Op de dagen dat ik cursus heb, ga ik om vijf voor acht weg om de trein te halen. Op dagen zonder cursus loop (of fiets) ik samen met het zoontje naar het centro estivo, een activiteitencentrum waar Italiaanse kinderen in de zomer heen gaan. Als we lopen, zingen we meestal "We're going on a bear hunt", want dat vindt hij geweldig. Als je het niet kent, is het echt de moeite waard om op te zoeken op youtube, waar Michael Rosen het verhaal heel mooi vertelt.

Daarna heb ik de hele dag voor mezelf. Ik ga meestal naar Milaan, maar ik heb ook een 10-badenkaart voor het zwembad en ik heb een fiets ter beschikking. Vlakbij is het Parco Groane, waar het heel mooi is om doorheen te fietsen. Thuis zijn mijn enige twee taken om de was en de afwas te doen, dus daar ben ik elke dag maar heel even mee bezig en ik houd veel tijd over om andere dingen te doen.

Afgelopen week heb ik ook een paar keer met andere au pairs afgesproken. Het is heel leuk om te praten met mensen die hetzelfde meemaken en de stad op een andere manier te ontdekken, want met elkaar heb je natuurlijk meer kennis van de stad dan alleen ;)

Vandaag heb ik een spannende dag, want de kinderen hebben een feestje in het zwembad, waar ik ook voor ben uitgenodigd. Ik heb het gezin dat het feestje geeft al een keer ontmoet en ze zijn heel aardig, dus ik ben in goede handen. Toch is het spannend omdat je nooit weet hoe goed je kunt begrijpen wat er gezegd wordt. Ik probeer maar gewoon veel te zwemmen, want dan hoef je niet zo veel te praten, haha!

  • 09 Juli 2015 - 14:07

    Yvonne:

    Jippe en ik lezen samen je stukje, want Jippe is al de hele dag zoet met www.suchfun.nl en al mijn andere vragen! Was een gezellige dag ook hier en vanavond gaan we naar Mirjam en Mark dus misschien heb ik dan wel weer geluk (haha). Wat ontzettend leuk dat je in piscina gaat. Ze zullen wel blij zijn dat ze er zo'n waterrat bij hebben zitten vandaag. Dikke kus, ook van Jippe ("Tuurlijk" roept die nu heel hard...) xxx

  • 12 Juli 2015 - 17:33

    M. Voorhoeve:

    En hoe was het Italiaanse waterballet?
    Je dagprogramma klinkt of het goed te doen is. Nog steeds zwemweer bij jullie, denk ik; hier
    een paar dagen echt Hollands, maar nog best aangenaam.
    Ik wijdde met Papa en Mama hun vakantie in en zag daar dat je met gezin in de bergen
    vertoefde; leuk dat ze echt dingen met je ondernemen.
    Wij zaten gisterochtend in een bootje op de Dieze; wat een boeiend tochtje. Daarna met picknick op
    het Bolwerk afscheid genomen.
    Heb vandaag een heleboel rijpe krenten van het boompje in mijn voortuin geoogst tot het ging regenen. Er zijn er nog veel meer en ik wil ze graag, want je kunt er heerlijke gelei of saus van maken. Wordt vervolgd dus. Blijf het naar je zin hebben en
    dikke knuffel van OMarijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Garbagnate Milanese

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2015

A2

09 Juli 2015

9 juli

29 Juni 2015

Vrienden maken

21 Juni 2015

Aankomstdag

Actief sinds 20 Mei 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 1500

Voorgaande reizen:

20 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: